6 نکته ساده برای کاریزماتیک بودن

6 نکته ساده برای کاریزماتیک بودن

کاریزماتیک ( Charismatic) یا (رهبری کاریزماتیک)شخصیت و جذابیت یک فرد که می تواند در مردم نفوذ کند و آنان را به شور و فداکاری وادار سازد.به عبارت دیگر شخصیت کاریزماتیک، به کاراکتری گفته می شود که به سبب داشتن برخی ویژگی ها الگوی سایرین محسوب می شود و حتی می تواند برای آنها الهام بخش هم باشد.

واقعا کاریزما مقوله بحث برانگیزی است. شاید خیلی ها با واژه کاریزما آشنایی ندارند اما شنیده اند که به فردی که وارد جایی میشود و بدون اینکه کار خاصی انجام دهد و یا زیبایی ظاهری خاصی داشته باشد تمام توجهات را به خود جلب میکند.

6 نکته ساده برای کاریزماتیک بودن - 6 نکته ساده برای کاریزماتیک بودن

امروزه مقوله کاریزما از یک خصوصیت ذاتی به یک خصوصیت اکتسابی تبدیل شده است. یعنی افراد (مخصوصا سیاستمداران دنیا که بیشتر باید بر مردم تاثیر داشته باشند) این علم را فرا میگیرند. انواع رفتارها و نوع گویش ها تدریس میشود تا فرد به حداکثر کاریزمای ممکنش برسد.

پس می بایست با ریزترین نکات مربوط به کاریزما هم آشنا شویم و با به کارگیری آنها شخصیت خود را ارتقا دهیم.امروز با 6 نکته ساده همرا شما خواهیم بود:

6 نکته ساده برای کاریزماتیک بودن

۱.    حواس جمعی داشته باشید
«توجه» مانند یک جریان الکتریکی است که ما را به یکدیگر ارتباط می دهد. اگر زمانی که دیگران مشغول صحبت هستند، یا زمانی که خودتان جلسه ای را تشکیل داده اید و یا صحبت میکنید توجه کافی به فرد گوینده یا به افراد حاضر در جلسه نداشته باشید، جذابیتی نخواهید داشت. یکی از عادات رهبری این است که بتوانید وقتی حواستان پرت است، دوباره ذهن خود را متمرکز و حواستان را جمع کنید.
۲.    انسانیت را در رتبه بالاتری نسبت به مقام افراد در نظر بگیرید.
رهبرانی که ارتباطات انسانی را بیشتر از مقام و منسب افراد ارج می نهند، افراد قابل اعتمادتری به نظر می رسند. نگاه کردن در چشم مردم وقت زیادی نمی طلبد. ارتباط چشمی برقرار کنید.
۳.    حس بهتری به مردم ببخشید.
یکی از معیارهای کاریزما این است که بتوانید حس و حال لذت بخش تری به افرادی بدهید که با آنها ارتباط برقرار میکنید. این کار را با کنجکاو بودن، سوال پرسیدن، گوش دادن و مثبت بودن انجام دهید. افراد پر انرژی ای که واقعا به گفته های دیگران توجه می‌کنند دارای کاریزمای ذاتی هستند. آنها همچنین در مذاکرات و ارائه های خود موفق میشوند.
۴.    به زبان دوم خود (زبان بدن) توجه کنید.
برخی از مهم ترین نشانه های غیرگفتاری ارتباطی شامل لحن گرم و صمیمی صدا، حالت صورت دوستانه، ایستادن در کنار مردم و توجه کامل به آنها میشود. حتی فشردن دست طرف مقابل به شکلی گرم و صمیمی نیز باعث ایجاد ارتباط میشود.
۵.    از آسیب پذیری قدرت بگیرید
بسیاری از مدیرانی که به دفترکار من آمدند به خودشان اعتماد نداشتند تا از تجربه و هوششان برای برقراری ارتباط استفاده کنند. آنها بعد از فهمیدن این موضوع که تمام ابزارهای موردنیاز رهبری را در وجود خود دارند، شگفت زده شدند. توانایی قدرت بخشیدن به دیگران با در میان گذاشتن آنچه که زندگی به شما آموخته، بخش مهمی از توانایی های مدیریت و رهبری است.
۶.    هرگز ادا در نیاورید!
ادای داشتن یک رابطه خوب را در آوردن بیش از آنچه که فکر میکنید واضح و مشخص است! مغز میتواند در یک میلی ثانیه تفاوت رابطه واقعی و مصنوعی را کشف کند. اولین و مهم ترین نکته این است که سعی کنید بیاموزید. کار و زندگی واقعی این است که رشد کنید و آگاهی های شخصی خود را ارتقا دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *