جک کنفیلد

6 توصیه از جک کنفیلد برای پیشرفت در تجارت

جک کنفیلد نویسنده مجموعه کتابهای موفق سوپ جوجه برای روح,شش توصیه کاربردی برای رسیدن به موفقیت در تجارت را بیان کرده است.با این روش ها اشنا شوید:

 

۱. درخواست اطلاعات کنید
شما هرگز نمی‌توانید اطلاعات بسیار زیادی داشته باشید. در واقع، هرچه ارتقا پیدا می‌کنید، نیاز به دانستن چیزهای بیشتری دارید. برای بدست آوردن مشتریان جدید، ابتدا باید چالش‌های جدید آن‌ها را درک کنید، آن‌ها چه چیزی را می‌خواهند که انجام دهند و چگونه برای انجام آن برنامه‌ریزی می‌کنند. تنها آن موقع است که شما می‌توانید مزایای محصول یا خدمات منحصر به فرد خود را به اثبات برسانید. با سوالات چه کسی، چرا، چه چیزی، کجا، چه وقت و چگونه، اطلاعات مورد نظرتان را به دست آورید و کار را شروع کنید. تنها وقتی که درک درستی از نیازهای مشتری نهایی داشته باشید و به آن‌ها احترام بگذارید، می‌توانید راه حلی ارائه دهید.

۲. تجارت را درخواست کنید
تکان‌دهنده است اما حقیقت دارد: امروزه بیش از ۶۰ درصد از مسوولان فروش، پس از ارائه توضیحات کامل در مورد مزایای محصول یا خدمات خود، هرگز درخواست گرفتن سفارش نمی‌کنند. اگر در این دام افتادید، هوشیار باشید: این عادتی‌ست که می تواند به سرعت شما را از تجارت بیرون براند. همیشه پرسش آخر را بپرسید تا تجارت خود را حفظ کنید. طفره نروید یا بدتر از آن، این‌که منتظر مشتری بمانید تا او درخواست کند. راه‌های فراوانی برای درخواست‌کردن وجود دارند: «آیا می‌خواهید آن را امتحان کنید؟» عبارتی را که گفتنش برای خودتان آسان‌تر است، بیابید و همان را بپرسید.

۳. درخواست تائیدیه کتبی کنید

اگر نمی‌خواهید که شیپور خود را به صدا درآورید، درخواست تائیدیه بسیار مشکل است، اما گواهی‌های کتبی و نوشته‌شده توسط افراد مشهور و قابل احترام می‌توانند برای فروش در آینده قدرتمند باشند. آن‌ها کیفیت محصول یا خدمات شما را متبلور می‌کنند و باعث نفوذ شما به عنوان فردی می‌شود که باکمالات است و قابل اعتماد و کار را به موقع انجام می‌دهد.
بهترین زمان برای درخواست، درست پس از ارائه خدماتی عالی، طی مسیری طولانی برای کمک یا هر راه دیگری‌ست که موجب رضایت مشتری شده است. بپرسید که آیا مشتری تمایل دارد که برای محصول یا خدمات شما تائیدیه یا هر گونه اظهار نظر مفیدی ارائه دهد.

۴. ارجاع به کیفیت برتر را درخواست کنید
تقریبا هر کسی که در تجارت فعالیت می‌کند، با اهمیت ارجاع آشنایی دارد. این آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه تضمین رشد و موفقیت شما در بازار است. مشتریان مهم شما با طیب خاطر به شما تائیدیه می‌دهند. چون شما رفتار بسیار خوبی با آن‌ها داشته‌اید. پس چرا از همه آن‌ها درخواست نکنید که به شما تائیدیه بدهند؟ این عادتی‌ست که می‌تواند باعث رشد بسیار زیاد درآمد شما شود. همانند هر عادت دیگری، هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، انجم آن برای‌تان آسان‌تر می‌شود.

۵. فروش بیشتر را درخواست کنید 
فروش بیشتر محصول یا خدمات خود به مشتریان موجود بسیار آسان‌تر از جستجو برای مشتریان جدید است. درجستجوی محصولات و خدمات دیگری باشید که می‌توانید به مشتری خود ارائه دهید. روش دیگر این است که به دنبال تدبیری باشید که از آن طریق دریابید چه زمانی مشتری شما نیاز به سفارش مجدد محصول دارد یا به سادگی از مشتری خود بپرسید که چه زمانی باید برای سفارش مجدد با آن‌ها تماس بگیرید.

۵. بازخورد آن‌ها را جویا شوید
این بخشی مهم از درخواست‌هاست که اغلب نادیده گرفته می‌شود. چگونه درمی‌یابید که محصول یا خدمات شما، نیازهای مشتری را برآورده است؟ از آن‌ها بپرسید: «کار ما چگونه است؟ چه کاری می‌توانیم انجام دهیم که خدمات به شما را ارتقا دهیم؟ لطفا هرچه را که در مورد محصول ما می‌پسندید یا دوست ندارید با ما درمیان یگذارید.» به طور منظم از مشتری تحقیق کنید. تحقیقی که شامل پرسش‌های خوب و دشوار باشد. این روشی بسیار قدرتمند برای تنظیم درست تجارت شما به شمار می‌رود.

۶. درخواست مذاکره مجدد کنید.
فعالیت‌های منظم تجاری شامل مذاکره و اغلب مذاکره مجدد می‌شود. بسیاری از متخصصان تجاری درجا می‌زنند؛ چون مهارت‌های مذاکره ندارند، اما با این وجود این روش دیگری از درخواست کردن است که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شود. تمامی انواع قرارداد را می‌توان مورد مذاکره مجدد قرار داد و در زندگی شما نیز می توان چنین کرد، مانند تغییر شرایط و نرخ سود کارت اعتباری‌تان. تا زمانی که طبق اصول اخلاقی مذاکره می‌کنید و اصل برنده- برنده را در نظر می‌گیرید، می‌توانید از انعطاف‌پذیری فراوانی بهره بگیرید. هیچ چیزی تا ابد به صورت سنگ باقی نمی‌ماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *