چند راه ساده برای نفوذ در قلب مشتری

5 راز مهم در مورد مشتری های یک کسب و کار

 

سرمایه اصلی یک کسب و کار مشتریانش است و با از دست رفتن هر مشتری ضربه ای جبران ناپذیر به آن کسب و کار وارد می شود.پس این نکته کاملا بدیهی است که مدیر یک کسب و کار برای پیمودن مسیر موفقیت حتما باید به دنبال روش های حفظ مشتری و رضایت آنها باشد….

78428322 - 5 راز مهم در مورد مشتری های یک کسب و کار


برای مشتریان بلند مدت خود ارزش قائل شوید

یک کسب و کار موفق نیاز به تاسیس یک پایگاه مشتریان در طول مدت چند سال برای اداره امور مربوط به شرکت دارد. به این منظور، باید همواره یک سری مشتریان جدید و وفادار در فهرست ثابت این پایگاه مشتریان وجود داشته باشند. راه های فراوانی برای تشکر از مشتریان بلند مدت در دسترس ارائه داده شده اند. یکی از شناخته شده ترین روش های انجام این کار اهدای جوایز خاص به آن ها است که البته مشتریان جدید شاید در این فهرست قرار نگیرند. به علاوه، شما حتی می توانید به مشتریان وفادار خود جوایز بیشتری را به خاطر معرفی مشتریان جدید در آینده بدهید. به این ترتیب آن ها نیز به تشویق به تبلیغ شرکت شما می شوند. با اعطای چنین امتیازاتی مشتریان بلند مدت شما از حس سپاسگذاری تان خوشحال خواهند شد که البته این رویکرد در دنیای کسب و کار امروز مسیری طولانی را طی می کند.

به وقت مشتریانتان احترام بگذارید

هیچ کدام از مشتریان دوست ندارند زیاد انتظار بکشند. شما می توانید با مدیریت لیست انتظار و اسامی رزرو شده خود به وسیله یک سیستم خودکار همواره اسباب شادی و رضایت مشتریاناتان را فراهم آورید. از قبل لزوم نشستن در صف انتظار را به مشتریانتان یادآوری کنید اما در ادامه فرصتی برای ترک محل و آگاهی از وضعیت نوبت خود از طریق استفاده از سیستم مذکور و گوشی هوشمند را به آن ها بدهید. به این ترتیب مطمئن می شوید که آن ها رقبایتان را به شما ترجیح نمی دهند.

با مشتریان خود تعامل برقرار کنید

هیچ یک از مشتریان دوست ندارد که با یک سازمان گمنام و ناشناخته معامله کند. حتی اگر خدمات آن شرکت در حد عالی نیز باشد، همیشه ظاهرا یک چیزی کم است. به همین دلیل همه کسب و کارها باید به برقراری تعاملی معنی دار با مشتریان بپردازند تا درک بالای خود از رفتار مشتریان را به آن ها نشان دهند. بهترین راه برای انجام این کار در دنیای امروز حضور قدرتمند در رسانه های اجتماعی است. از طریق یک سری راه های جالب و غیر رسمی مثل استفاده از محتوا، ویدئو ها و تصاویر ارزشمند می توان پیامی مهم را به مشتریان خود رساند. نیازی به گفتن این نکته نیست که چنین گامی فقط می تواند منجر به برخورداری از مشتریان شاد تر و علاقمند تر به انجام معامله بیشتر با یک شرکت ناشناس بشود.

در دپارتمان ارائه دهنده خدمات، تنوع ایجاد کنید

امروزه، مردم دوست ندارند که همیشه از تلفن برای دسترسی به کارمند دپارتمان ارائه دهنده خدمات به مشتری در یک شرکت استفاده کنند. علاوه بر این، به طور کلی آن ها بکارگیری گزینه های غیر صوتی نظیر چت، ارسال پیامک، رسانه های اجتماعی یا حتی یک ایمیل را به دیگران ترجیح می دهند. به منظور تسهیل روند انجام این کار، شما باید از وجود راه های تماس غیر صوتی برای پاسخ دهی فوری به مشتریان حتی در صورت بروز کوچک ترین مشکلات اطمینان یابید. این تسهیلات شامل ایجاد امکان دسترسی آسان به لیست تماس ها در اینترنت یا ارائه پیشنهاد استفاده از یک سیستم پست صوتی تمام وقت می شوند. وجود یک دپارتمان قدرتمند در زمینه خدمات رسانی به مشتری حتما منجر به رضایت بیشتر او خواهد شد.

یک وبسایت کاربر پسند را راه اندازی کنید

در دنیای امروز، بیشتر مشتریان قبل از خرید یک محصول از فروشگاه، اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت به دست می آورند. این بدان معنا است که در صورت عدم برخورداری از یک وبسایت کاربر پسند، شما بخش عظیمی از یک کسب و کار بالقوه را از دست خواهید داد. به علاوه، یک وبسایت با طراحی مناسب دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برای برقراری تماس با شرکت و حل مشکلات مشتریان را آسان می کند. به طور کلی، یک وبسایت با طراحی حرفه ای میزان شناخت مشتریان از شرکتتان را بالا می برد.

 

کسب و کار,نکات مهم کسب و کار,موفقیت در کسب و کار,کسب و کار موفق,مشتری مداری,چگونه مشتریان کسب و کار را بیشتر کنیم,روش های حفظ مشتری,مقالات کسب و کار,سایت کسب و کار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *