15 نکته کلیدی موفقیت در کارها
15 نکته کلیدی موفقیت در کارها
۱۵ عامل مهم موفقیت در کار
۱- در هر مرحله ای از کار که هستید از مشورت رویگردان نباشید . شخصی را پیدا کنید که به شما توصیه های سودمند کند و راهنمایی تان نماید.
۲- احساسات خود را کنترل کنید. قبل از هر واکنشی ، نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید.
قبل از آن که واکنش نشان دهید ، با پرسش کردن و گوش دادن دقیق به جواب ها به حقایق پی ببرید.
۳- در گفتگو ، شخصی که پرسش می کند کنترل را در دست دارد . جهت اداره کردن یک بحث از بقیه پرسش کنید.
۴- هیچ گاه تصور نکنید که تمام چیز را می دانید ، پرسش کنید.
۵- اگر شغل شما جلب نظر مشتری است ، وظیفه واقعی شما حل موانع است.
۶- قدرت شما در حل موانع تأثیر به سزایی در مقدار پیشرفت شما در کار دارد.
۷- ذهن خلاق داشته باشید. همواره در پی یافتن راه های سریع تر ، جدیدتر ، بهتر و مفید تر جهت حل مشکل یا انجام کار باشید.
۸- قبل از آن که واکنش نشان دهید ، با پرسش کردن و گوش دادن دقیق به جواب ها به حقایق پی ببرید.
۹- در مواردی که به تصمیم گیری و جواب سریع احتیاج است ، خودتان را تحت فشار قرار ندهید. جهت بررسی دقیق وضعیت و دادن جواب مناسب درخواست وقت زیادتری کنید.
۱۰- تصمیم های عجولانه تقریباً همواره تصمیم های غلطی هستند. در تصمیم گیری تعجیل نکنید.
۱۱- یاد بگیرید که جهت درخواست اضافه حقوق ، ترفیع ، پاداش و پست با روشی صحیح و مناسب وارد مذاکره شوید.
احساسات خود را کنترل کنید. قبل از هر واکنشی ، نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید.
۱۲- آمادگی ، مشخصه افراد ماهر و تواناست. قبل از هر گفتگوی مذاکره ای ، خود را آماده کنید.
۱۳-هیچ گاه هنگامی که شغل یا حقوقی به شما پیشنهاد می شود ، بلافاصله آن را نپذیرید. از پیشنهاد کننده بخواهید که جهت بررسی آن به شما فرصت دهد.
۱۴- دقیقاً بدانید که جهت دریافت اضافه حقوق چه کارهایی میبایست انجام دهید.
۱۵- همواره جهت دور شدن از موقعیتی که جهتتان غیر قابل قبول است آماده باشید . این آخرین سلاح مذاکره است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.