یک بازاریاب خوب باید این 10 ویژگی را داشته باشد

یک بازاریاب خوب باید این 10 ویژگی را داشته باشد

یک بازاریاب خوب باید این 10 ویژگی را داشته باشد

رمز موفقیت یک کسب وکار در فروش نهفته است.شما هر اندازه هم که کسب وکار خلاقانه ای راه اندازی نمایید و خدمات و کالای جالبی را ارائه دهید اگر با اصول فروش و بازاریابی آشنا نباشید شکستتان حتمی است.بنابراین به نکات مهمی که در ادامه اشاره میشود توجه فرمایید.

9 300x170 - یک بازاریاب خوب باید این 10 ویژگی را داشته باشد

یک بازاریاب خوب باید این 10 ویژگی را داشته باشد


در این مطلب ویژگی هایی که میتواند یک شخص را به بازاریاب حرفه ای تبدیل کند را بررسی میکنیم:

اصول و رموز موفقیت در بازاریابی


1) چشمها و گوشهای بازاریابان، فروشندگان و کارآفرینان حرفهای برای شکار فرصت ها حساس است. از هر فرصتی برای بازاریابی و فروش کالاها و خدمات خود استفاده می کنند . در واقع، آن ها فرصت شناسهای بسیار خوبی هستند و سعی می کنند در صورت پيدا شدن فرصت، سريعاً از آن استفاده كنند. فروشندگان حرفه ای، انسان های موفقیت جو و کمال طلبی هستند .

2)آنها دنبال بهترینها، دنبال ایده آلها و دنبال موفقیت های بزرگ هستند و هنگاميكه که به موفقيتي در فروش مي رسند، از شادی در پوست خود نمی گنجند و سعی می کنند این شادی را به هر شکل بروز دهند.

3) روشندگان و بازاریابان حرفه ای، مهارت عجیبی در همدردی و همدلی با دیگران دارند. در واقع آن ها با همدلی و همدردی با مشتری می توانند اعتماد آن ها را جلب کنند. می توانند صداقت خود را به مخاطب نشان بدهند .


4) فروشندگان، بازاریابان و کارآفرینان حرفه ای، نقش یک مشاور را بازی کنند، در واقع مشاورِ مشتریان و مصرف کنندگانِ خود هستند. آنها سعي نمي كنند كه كالا و خدمات بفروشند، بلكه سعي مي كنند به مشتري مشورت بدهند.

5) فروشندگان، بازاریابان و کارآفرینانِ حرفه اي، عزت نفس و اعتماد بنفس بالایی دارند. برای انجام هر کاری و برای مذاكره با هر فردی، اعتماد به نفس دارند و هیچ کاری برای آنان غیر ممکن نیست. ازمذاكره با مدیر عامل شرکت های بزرگ هیچ واهمه و ترسي به دل راه نمي دهند.

6) فروشندگان و بازاریابان حرفه ای، جسارت و ریسک پذيري عجیبی در کارهای خود دارند و بیش از اندازه احتياط نمي كنند. دائماً در حال برنامه ریزی و انجام ریسکهای متفاوت هستند.

7) انسان های بسیار یادگیرنده ای هستند و سعی می کنند از هر اتفاق و حادثه و از هر مشتری، چیزی یاد بگیرند و در زندگی خود و در کار خود از آن استفاده کنند.

8) مهارت هایی مثل بازاریابی تلفنی، سخنرانی، نوشتن و تايپ كردن را در خود تقويت كنيم. یک فروشنده باید هر روز مهارتهاي خود را بیشتر کند، زيرا بازار دائماً در حال تغییر و در حال رشد و توسعه است.

9) ما باید خود را با مشتری تطبیق بدهیم نه اينكه انتظار داشته باشيم مشتری خودش را با ما تطبيق بدهد. پس ما باید انسان های انعطاف پذیری باشیم تا بتوانیم با هر مشتری، برخورد مناسب داشته باشيم.

10) انسان های بسیار یادگیرنده ای هستند و سعی می کنند از هر اتفاق و حادثه و از هر مشتری، چیزی یاد بگیرند و در زندگی خود و در کار خود از آن استفاده کنند.

1 پاسخ
  1. آموزش کسب و کار اینترنتی
    آموزش کسب و کار اینترنتی گفته:

    سلام و درود بر مدیر محترم وبسایت ایده باران

    مقاله خیلی خوبی نوشته اید از شما تشکر میکنم و برایتان آرزوی موفقیت دارم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *