کمپین تبلیغاتی جالب کوکاکولا و JetBlue
با معرفی یک کمپین تبلیغاتی جالب با شما خواهیم بود کمپینی که میتواند الگوی مناسبی برای برندهایی باشد که به دنبال ایدههای نو هستند؛ تمرکز روی داستانی مرتبط با برند. و به یاد داشته باشیم که این روزها کمپینهای موفق دربارهی محصول نیستند بلکه به مخاطب هدف برند توجه دارند.
طبق معمول در این تبلیغات خلاقانه پای کوکاکولا در میان است!
کوکاکولا و JetBlue هر دو در کمپینهایشان شادی را منتقل میکنند، آنها این بار سعی کردهاند انسانیت را در خاطر نیویورکی ها زنده کنند.
یک روز معمولی دیگر در ایستگاه پنسیلوانیا، مسافران با عجله به سمت مقصد های خود حرکت میکنند. بعضی از آنها در مقابل یک دستگاه سکه ای فروش میایستند تا اول یک Coke بخرند و در کمال تعجب دو نوشیدنی دریافت میکنند. دوربین مخفی مستقر در ایستگاه، عکسالعمل آنها را پایش میکند که به اطراف نگاه و فکر میکنند که با بطری دوم چه کنند. اینجا است که متوجه میشوند ماشین ازآنها میخواهد نوشیدنی را با دیگری تقسیم کنند و بیشتر افراد این کار را میکنند.
این دو شرکت خوشحال بودند از اینکه میدیدند نیویورکیهای شلوغ Coke های اضافه را با عابران غریبه تقسیم میکنند؛ مهربانی ای که توسط این دو برند تحریک شده بود. هر کسی که نوشیدنی اضافه را به شخص دیگری میداد مورد تشویق یکی از اعضای JetBlue قرار میگرفت و دو بلیت دوطرفه به مقصدی دلخواه از هواپیمایی JetBlue دریافت میکرد. مطابق آنچه که در بلیت نوشته شده بود “اتفاقات خوب برای کسانی میافتد که تقسیم میکنند” و کل کمپین به این مفهوم میپرداخت.
کوکاکولا، JetBlue و آژانس Rokkan میخواستند انسانیت را زنده کنند و برای این کار حتی هشتگ #InspireHumanity را ساختند. آنها همکاری موفقی داشتند و توانستند لبخند را به لبهای مردم بیاورند و لحظات مثبتی را با آنها سهیم شوند. کمپین به ما یادآوری میکند که لازم است گاه به گاه یاد انسانیت بیافتیم و نسبت به غریبهها بخشنده باشیم.
در دنیایی که خبرهای بد پی در پی میآیند، داستانهای خوب و مهربانی همیشه ارزش گفتن دارند.
حدود 150 خرید در این ایستگاه انجام شد یعنی درمجموع 300 بطری و 70% مردم نوشیدنی اضافهشان را با غریبهها تقسیم کردند. رقم فوق، دو برند را هیجان زده کرد و این به معنای موفقیت کمپین بود. شرکت هواپیمایی JejBlue ویدئوی آن روز را در صفحهی فیسبوک خود گذاشت و در شش روز 11.6K لایک، 3K همرسانی و 1.9 میلیون بازدید را برای این ویدیو ثبت کرد! نظرات مردم هم در نوع خوب جالب بود، کاربران از تجربههای خود با JetBlue گفته بودند و دربارهی ایدهی کمپین هیجانزده بودند و از علاقهی خود به “مفهومِ انسانیت” و “برند” نوشته بودند!
در ادامه تصاویری از این کمپین تبلیغاتی را مشاهده می کنید:
کمپین تبلیغاتی جالب کوکاکولا و JetBlue
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.