107 - کسب و کارهای اینترنتی در آینده چگونه خواهد بود؟

کسب و کارهای اینترنتی در آینده چگونه خواهد بود؟

107 - کسب و کارهای اینترنتی در آینده چگونه خواهد بود؟

کسب و کارهای اینترنتی در آینده چگونه خواهد بود؟

پنج تغيير بزرگ در آينده كسب و كارهاى اينترنتى كه در حال اتفاق افتادن است و در صورتيكه هر چه زودتر دست به اقدام نزنيم، آينده كسب و كار ما در خطر خواهد بود:

١-  تلفن هاى همراه و تبلت

پيش بينى جديدى كه چند روز پيش منتشر شده، تخمين مى زند كه تا سال ٢٠١٧ حدود ٩٠٪ وب گردى ها و استفاده از اينترنت، با تلفن همراه و تبلت خواهد بود. بنابر اين تا حدود ٣ سال ديگر از هر ١٠ نفرى كه از اينترنت استفاده مى كنند، ٩ نفر از طريق موبايل و تبلت به اينترنت دسترسى دارند. و اين سوال پيش خواهد آمد كه “آيا وب سايت ما و منابع آنلاينى كه داريم، براى استفاده روى موبايل و تبلت بهينه شده يا نه؟”

در اين مورد مى بايست طراحى وب، بصورت Responsive يا واكنش گرا انجام گردد كه كليه  مطالب و امكانات سايت ما، بصورت دايناميك بر روى تمام دستگاه هاى موجود مانند موبايل و تبلت، با ابعاد مختلف، قابل رويت باشد.

مورد ديگر اينكه افراد در استفاده از موبايل و تبلت، كمتر از مرورگرها استفاده مى كنند و ترجيح مى دهند از اپليكيشن هايى استفاده نمايند كه اطلاعات لازم را از طريق اينترنت دريافت كرده و در قالب يك اپليكيشن به مخاطب نمايش مى دهد.

 

٢-  مقالات و مطالب متنى

دومين تغيير عمده اينست كه مقالات متنى، روزبه روز كمتر خوانده مى شوند و روز به روز حوصله و تمركز مردم در اينترنت كمتر خواهد شد.

بنابراين مطالب، روز به روز كوتاه تر شده و عكس ها جايگزين متن ها مى گردند.

مقالات و مطالب آموزشى، عكس محورتر خواهند شد و تا حد ممكن از عكس هايى استفاده مى شود كه نه تنها تزئينى باشند، بلكه بخش اصلى مطلب را به مخاطب منتقل نمايد و مخاطب با ديدن اين عكس ها بيشتر به محتواى مقاله پى ببرد.

استفاده از اينفوگرافيك ها روز به روز مرسوم تر خواهد شد. اينفوگرافيك ها داراى قالب گرافيكى جذابى هستند كه محتوا و مطلب ما را بصورت گرافيكى به مخاطب نمايش مى دهد. به كمك اينفوگرافيك ها، در زمان بسيار كوتاهى، اطلاعات زيادى را به مخاطب منتقل مى كنيم.

 

٣-  رسانه هاى اجتماعى موبايلى

تغيير بسيار مهم ديگر استفاده از رسانه هاى اجتماعى است كه بر روى موبايل ها نصب مى گردد. حتى كارشناسان اينترنت دنياهم پيش بينى نمى كردند كه رسانه هاى اجتماعى موبايلى به اين سرعت در بين مخاطبان محبوب شود و رقيب جدى سايتهاى بزرگى مانند facebook و LinkedIn گردند. اين سايت هاى بزرگ روز به روز در حال افت هستند و دليل آن سهولت استفاده از موبايل است. دليل ديگر اين است كه رسانه هاى اجتماعى به راحتى از روى فهرست مخاطبان شما، دوستان شما را پيدا كرده و تماس با آنان بسيار راحت تر خواهد بود. بهمين دليل در سالهاى آينده يكى از قويترين رسانه هاى بازاريابى، همين رسانه هاى اجتماعى موبايلى خواهند بود. اين روش با سرعت در حال جايگزينى ” بازاريابى ايميلى ”  email-marketing مى گردد.

 

٤-  افزايش نقش ويديو

آمار نشان مى دهد در هر روز، ٣ ميليارد فيلم در يوتيوب مشاهده مى شود. ٥٠٪ جستجوهاى گوگل در سال ٢٠١٤ جستجوى فيلم است نه مقالات متنى يا عكس.

علاقه مردم به آموزشهايى كه از طريق ويديو ارائه مى گردد روز به روز بيشتر مى گردد. به اين دليل كه بجاى خواندن يك كتاب، در عرض چند دقيقه، آموزش تصويرى راخيلى ملموس تر و تأثيرگذارتر خواهند ديد.

٥-  سنسورهاى هوشمند موبايل

مهمترين و جذاب ترين تغيير بزرگ در دنياى كسب و كار اينترنتى استفاده بجا از سنسورهاى هوشمند موبايل است.

آيا تا به حال فكر كرده ايد كه اغلب گوشى هاى هوشمند، سنسورهاى زيادى دارند. سنسورهايى چون شتاب سنج، رطوبت سنج، دماسنج، تشخيص حالت چهره، ضربان قلب و سرعت حركت، كه قابليت تشخيص حالات روحى دارنده آن را دارند.

وقتى گوشى موبايل هوشمند در دست شماست، اين گوشى براحتى ميتواند ضربان قلب شما را، سرعت حركت شما را و بكمك رطوبت سنج، ميزان اضطراب شما را شناسايى كرده و با تركيب اين موارد تشخيص دهد كه آيا شما در شرايط خوبى هستيد يا خير. به كمك اين اطلاعات ميتوان تشخيص داد كه آيا مشترى ما در شرايط مناسبى جهت بازاريابى هست يا خير.

آينده ى بازاريابى اينترنتى در اپليكيشن هاى موبايلى خلاصه مى شود كه قبل از اينكه يك پيام بازاريابى به مشترى ارسال كنند، شرايط مشترى را به كمك اين سنسورها بررسى كرده و در بهترين زمان و لحظه ممكن و در بهترين شرايط، پيام بازاريابى را بر روى گوشى شما منتشر خواهند كرد. اين پيامها مى توانند كاملاً منحصر بفرد باشند و با توجه به شرايط هر فرد و اطلاعاتى كه از آن فرد موجود است، ميتوان پيامهاى بازاريابى متفاوتى را به افراد مختلف فرستاد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *