1252 - پیدا کردن ایده برای استارت آپ

پیدا کردن ایده برای استارت آپ

1252 - پیدا کردن ایده برای استارت آپ

پیدا کردن ایده برای استارت آپ

پیدا کردن ایده برای استارت آپ

اگر شما هم به دنبال راه اندازی کسب و کار خودتون هستید و دنبال ایده خوب برای شروع هستید این نوشته میتونه کمک خوبی برای شما باشه. اگر دنبال پیدا کردن ایده برای استارت آپ خودتون هستید می تونید از استراتژی های زیر برای پیدا کردن ایده ی مناسب استفاده کنید.

۱-به کارگیری یک ایده ی اجرا شده در فضایی تازه

یک سرویس که الان وجود داره رو برای یک محیط جدید پیاده سازی کنید

مثال:Yammer: شبکه اجتماعی شبیه توییتر که برای کسب و کار طراحی شده. شما می تونید همکارانتون رو دنبال کنید و … (استفاده از مفهوم توییر و بکار بردن اون برای یک محیط دیگر)

۲-دیجیتالی کردن

محتوا یا امکاناتی رو از شکل سنتی به شکل دیجیتالی در قالب یک سرویس یا برنامه تبدیل کنید.

مثال:Google books: تبدیل کتاب های فیزیکی به کتاب های دیجیتالی و EBook

نرم افزار های نقشه: تبدیل کردن نقشه های کاغذی و فیزیکی به برنامه های موبایل نرم افزارهای دارویی: تبدیل اطلاعات پزشکی و کتاب های دارویی به یک نرم افزار با قابلیت جستجوی خواص داروها

۳-خودکار کردن فرآیند ها

کارهایی که برای انجام شدن به زمان و نیروی انسانی زیادی نیاز دارند رو به صورت فرآیندی مکانیزه و اتومات تبدیل کنیم

مثال:Google: اولویت بندی نتایج جستجو توسط الگوریتم های کامپیوتری

۴-یکپارچه کردن:

سرویسی ارائه بدید که بتونه چند سرویس جدا از هم رو به صورت یکپارچه دربیاره

مثال:TweetDeck: وب سایتی که شما می تونید چند اکانت فیسبوک یا توییتر رو در یک صفحه ببیند و مدیریت کنید و نیازی نیست صفحات متعددی رو باز کنید

Thunderbird: کلاینت ایمیلی که به شما امکان این رو میده که چندین ایمیل رو یکجا در یک برنامه ببینید و مدیریت کنید.

ایجاد کامپوننت

قابلیتی رو که افراد مجبورند خودشون زمان زیادی صرف کنند و انجام بدند به گونه ای پیاده سازی کنید که بتونند با استفاده از سرویس شما به هدفشون برسند و نیازی نباشه که هر بار که به اون قابلیت نیاز دارند خودشون آستین هاشون رو بالا بزنند و اون رو انجام بدند.

مثال: font-api.ir: سرویسی که استفاده از فونت های مختلف در طراحی صفحات وب رو برای طراحان ساده کرده.

wordpress plugins: پلاگین های که نیاز شما رو به اینکه خودتون شخصا کد رو ویرایش کنید و قابلیتی رو اضافه کنید از بین میبرند.

۵-ایجاد ارتباط

اگر میبینید که در جایی عده ای از آدم ها تنها هستند و به هم دسترسی ندارند سرویسی ایجاد کنید که بتونند از طریق اون با هم ارتباط برقرار کنند. این ارتباط میتونه در مورد یه گروه خاص باشه. یه سری افراد که با هم قصه ی مشترکی دارند. مثلا عکاس ها، تعمیرکاران، علاقه مندان به یک موضوع خاص و … . اینطوری می تونید از حمایت اونها هم استفاده کنید.

مثال:facebook: فکر نمی کنم این یکی نیازی به توضیح داشته باشه

shereno.com: سرویسی که علاقه مندان شعر رو یکجا جمع میکنه

 

سرعت بخشیدن به یک اتفاق

سرویسی ایجاد کنید که مردم رو تشویق به ایجاد محتوایی کنه که الان وجود نداره یا بصورت پراکنده در وب وجود داره.

مثال: wikipedia: تشویق مردم به ایجاد یک دایره المعارف آنلاین

به کار بردن استراتژی ها

استراتژی های بالا رو باید به عنوان نقطه ای برای شروع در نظر گرفت. باید اونها رو به عنوان یک پیش زمینه توی ذهنمون داشته باشیم و هرجا به مشکلی برخورد کردیم ببینیم که آیا این مشکل با یکی استراتژی ها بالا قابل حل هست یا خیر. اگر جواب مثبت بود احتمالا این مساله قابلیت تبدیل شدن به یک استارت آپ رو داره. وقتی این ایده ها به ذهنتون رسید اونها رو جایی یادداشت کنید. این مساله باعث میشه که ذهن شما دیگه درگیر اون ایده نباشه و آزاد بشه تا بتونه به ایده های دیگه یا بهبود اون ایده فکر کنه. نکته ی دیگه ای که وجود داره اینه که یک استارت آپ نباید لزوما در یک از چارچوب های بالا باشه و میتونه ترکیبی از دو یا چند استراتژی باشه. این استراتژی ها صرفا برای این هستند که یک پیش زمینه برای یافتن ایده در ذهن ما ایجاد کنند.

در پایان باز هم باید یادآوری کنم که ایده تنها بخش کوچکی از مسیر یک استارت آپ هست و ایده ها در حین اجرای کار باید تغییر کنند و اصلاح بشوند تا به یک ایده ی پخته تبدیل بشوند. چیزی که اهمیت بسیار بالاتری داره اجرای اون ایده هست. وقتی که شروع به اجرای ایدتون کنید خیلی زود می فهمید که پیدا کردن ایده ساده ترین بخش راه اندازی یک استارت آپ هست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *