شبکه اجتماعی

نکات مهم برای تبلیغات و بازاریابی در شبکات اجتماعی

شبکات اجتماعی از بدو تاسیس یک فرصت ویزه برای کسب و کار ها فراهم کرده اند تا در این بستر بتوان برند را توسعه داده و مشتریان جدید به دست آورد.

به ویژه در ایران به دلیل حجم زمانی بسیار بالایی که کاربران ایرانی از این سیستم ها استفاده می کنند یک فرصت ویژه برای بازاریابی فراهم میشود.و شرکتها و کسب و کارها میتوانند با بازاریابی و تبلیغات در شبکات اجتماعی برند خود را توسعه دهند.

william iven 19844 - نکات مهم برای تبلیغات و بازاریابی در شبکات اجتماعی

البته شبکه های اجتماعی بصورت روزانه در حال تغییر و تحول هستند و در طول زمان، بسیاری از آنها دچار دگردیسی های عمیقی شده اند. بسیاری از آنها تنها به تغییر رابط کاربری بسنده کرده اند، تعدادی قوانین حریم خصوصی را سختگیرانه تر اجرا می کنند و بسیاری دیگر، امکاناتی به شبکه های خود افزوده اند که باعث می شود اجرای کمپین های تبلیغات اینترنتی روی آنها به سادگی انجام شود.
اگر قصد دارید تا بخشی از کمپین تبلیغاتی خود را بر روی شبکه های اجتماعی اجرا کنید، این نکته ها را از دست ندهید.

۱- جدی نباشید
ماهیت شبکه های اجتماعی بر مراوده و گفتگوی متقابل استوار است و شبکه های اجتماعی فرصت خوبی را فراهم می کنند که شرکت ها بصورت مستقیم با مردم رابطه برقرار کنند، با آنها گفتگو کنند و نظرات آنها را در خصوص محصولات و برندشان جویا شوند.
اما چیزی که برندها باید به آن توجه داشته باشند این است که از جدیت در برخورد با مخاطبان خود دست بردارند و شوخی و خنده را چاشنی گفتگوی خود کنند. این موضوع سبب می شود که مخاطبان علاقه بیشتری به شما پیدا کنند و در برقراری این ارتباط راحت تر باشند.
۲- فعالیت در شبکه های اجتماعی به معنای بازاریابی اینترنتی نیست
اشتباهی که بسیاری از برندهای نوظهور مرتکب می شوند این است که تصور می کنند با فعالیت در شبکه های اجتماعی سهم خود را در بازاریابی اینترنتی پرداخته اند و دیگر لازم نیست تبلیغات کلیکی و یا تبلیغات اینترنتی را امتحان کنند. در صورتی که بسیاری از برندهای معتبر به بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، به چشم نوعی دسر ضروری نگاه می کنند که نبود آن نقص جدی است، اما وجودش به تنهایی مسبب موفقیت نیست.
۳- آماده شنیدن باشید
همیشه باید برای پاسخگویی به مخاطبان خود آمادگی داشته باشید و نباید از زیر جواب دادن به سوآلات و خواسته های سخت آنها فرار کنید. گاهی نظرات آنها سختگیرانه و گاهی توام با عصبانیت است و پاسخ دادن به چنین نظراتی مثل کشیدن سمباده بر گوشت، صاحبان برند را می آزارد، خصوصا اینکه این نظرات در محیط شبکه های اجتماعی مطرح شده و روی نظر بسیاری دیگر از کابران اثر می گذارد. برای همین مهم است که وقت بیشتری برای این نظرات صرف کنید و با دقت نسبت به ارائه پاسخ های درست اقدام نمایید. همین موضوع باعث می شود که بسیاری دیگر از مخاطبان در خصوص این موضوع قضاوت کنند و در آینده، به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.
۴- قانون یک – یک – چهار برای بازاریابی شبکه های اجتماعی
ایدۀ قانون ۱-۱-۴ توسط جو پالیزی پایه ریزی شده است. این قانون یکی از معروف ترین قوانین درگیر کردن مخاطبان در توئیتر است. اگر از توئیتر استفاده می کنید باید این شیوه را جدی بگیرید. قانون ۱-۱-۴ به این صورت است که در گام اول: یک محتوا را آماده می کنید، در گام دوم: یک ریتوئیت مرتبط با توئیت خود انجام دهید، و در گام آخر چهار محتوای مرتبط دیگر را که توسط دیگران تولید شده توئیت کنید.
این عمل باعث می شود که محتوای شما به سرعت توسط عده ی زیادی از اشخاصی که در آن حوزه مشغول توئیت کردن هستند دیده شود.
۵- همیشه برگ برنده ای در آستین داشته باشید
قرار نیست شبکه ی اجتماعی شرکت را به تملک خود در آورید و هر موضوع جذابی را در آن به اشتراک بگذارید. در واقع شبکه اجتماعی شرکت باید نیاز اول شرکت، یعنی جذب مشتری منجر به خرید را برآورده سازد. برای این کار بهتر است در کنار کمپین های تبلیغاتی گام بردارید و بهترین پیشنهادات روز را از طریق شبکه های اجتماعی به اطلاع مخاطبان برسانید.

منبع: وبلاگ ادپرینگ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *