کسب و کار

نکات برایان تریسی برای موفقیت در کسب و کار

شروع یک کسب و کار در داشتن کالا و خدماتی است که بازار هدف این کسب و کار به آنها نیاز دارد.اما در حقیقت این تنها آغاز راه است و ریزه کاری های زیادی در موفقیت یا شکست یک کسب و کار دخیل هستند.در غیر این صورت هر کسب و کار که استارت می خورد و نیازی را براورده می سازد حتما باید به موفقیت برسد که قطعا این طور نیست.

در این مطلب به هفت توصیه که از برایان تریسی نقل شده است اشاره می کنیم.مواردی که عمل کردن به آنها می تواند ارتقا و بهبود عملکرد یک کارآفرین در مدیریت کسب و کار خود شود.

با این 7 نکته همراه شوید:

نکات برایان تریسی برای موفقیت در کسب و کار

و کار6 - نکات برایان تریسی برای موفقیت در کسب و کار

 

۱ . حاضر در محل و باریک‌بین باشید

بمنظور رشد و توسعه تجارت‌تان، باید خودتان تمام‌وقت در محل کار حاضر و در دسترس باشید مثل یک پزشک. مالک یک تجارت هیچگاه نباید از انجام کارهای ساده و کوچک هراس داشته باشد حتی کارهایی مثل بسته‌بندی و جابجایی محصولات. به چیزها و موارد کوچک نیز باید توجه ویژه شود، پس فراموش نکنید توجه به جزئیات بسیار مهم است.

۲ . علاقه و اشتیاق خود را ابراز کنید

فرایند فروش، به نوعی انتقال اشتیاق شما به خریدار است. مالکین تجارت می‌بایست اشتیاق و علاقه خود را به محصول خود و به مشتریان خود نشان دهند. در کنار ابراز علاقه به محصول، باید خوش‌بین و مثبت‌نگر باشند. در تجارت همه جور مشکلاتی ممکن است پیش بیاید. بنابراین باید در هر وضعیتی بدنبال بهترین گزینه باشید و درسهای لازم را از اشتباهات و مشکلات پیش آمده بگیرید.

۳ . به مشتری بها دهید

هدف یک تجارت فقط سود کردن نیست بلکه جذب، حفظ و افزایش مشتری است. سیاست شما باید جذب آنها برای بار اول، سپس برگشت دوباره آنها و در نهایت برگشت آنها بهمراه دوستانشان باشد. بدین ترتیب چگونگی برخورد شما و روش کاری شما در ارتباط مستقیم با تعداد مشتریان و رضایت‌مندی مشتریانی که دارید می‌باشد. برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان، باید به مشتریان خود گوش دهید و خود را با تجربه خریدشان شریک کنید.

۴ . حس رقابت بیشتری داشته باشید

اگر از امتیازات انحصاری بعضی‌ها صرف نظر کنیم، رقابت اصل قضیه است و متفاوت بودن کلید موفقیت در فروش است. برای موفقیت نباید یک شرکتی به شکل “من هم همینطور” باشید. باید متفاوت باشید. باید یک امتیاز رقابتی داشته باشید. اگر ندارید، پس یکی بسازید. یک امتیاز منحصر بفرد داشته باشید. این چیزیست که شما را در موقعیت برتری نسبت به سایر رقبا قرار می‌دهد. و این امتیاز می‌تواند مکان شما، یا محصول یگانه شما باشد ولی اغلب موارد این امتیاز در واقع شخصیت خودتان است. وقتیکه مشتریان در مورد یک تجارت فکر می‌کنند، اغلب در مورد کسانی که تشکیل‌دهنده این تجارت هستند خصوصاً مالک آن فکر می‌کنند.

۵ . به فکر پول باشید

وقتیکه در مورد استراتژی تجاری صحبت می‌کنیم، مالکین تجارت باید روی فروش، سود و گردش مالی تمرکز کنند، و گزارش درآمدی برای هر روز داشته باشند. روی سود خالص تمرکز کنید، نه سود ناخالص. این موضوع دیدگاه واقعی از تجارت‌تان بدست می‌دهد. بدنبال “ایده‌آل کردن تجارت‌تان” باشید. در مورد اینکه بهترین حالت تجارت شما چگونه است خوب بیندیشید و کارهای لازم برای رسیدن به آن را انجام دهید.

۶ . بهترین باشید

مالکین تجارتهای موفق همیشه بدنبال ممتاز بودن هستند. آنها می‌خواهند در کارشان بهترین باشند. بهترین بودن نیازمند تلاش و تحرک بیشتر و کار سخت‌تر و سریعتر است. برای بهترین بودن همچنین باید خواهان آموزش بیشتر باشد.

۷ . موفقیت خود را بسنجید

هر کسی برداشت و تعریف خودش را از موفقیت دارد. بهترین معیار سنجش موفقیت: اول، بایستی از کارتان لذت ببرید. یعنی نهایت موفقیت. بعدی، آمارتان باید بطور مرتب بهبود یابد، که نشاندهنده این است که می‌دانید چه می‌کنید. آخری، باید عاشق محصول یا خدمات خود باشید، و بایستی عاشق مشتری خود باشید. اگر همه این کارها را بکنید ناچاراً، مسلماً، واقعاً موفق خواهید بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *