مصاحبه با مدیر بازاریابی دیجی‌ کالا

وبسایت دیجی کالا را میتوان یکی از موفق ترین سایتهای فعال در زمینه کسب وکار انلاین معرفی کرد.وبسایتی که به خوبی اصول برندینگ را در زمینه کسب وکار انلاین برای نام و نشان خود به کار برده است.این مصاحبه را از دست ندهید:

1) آقای رضایی آشتیانی شما به عنوان مدیر بازاریابی دیجی‌کالا، این شرکت را چگونه معرفی می‌کنید؟

دیجی‌کالا با هدف ایجاد و گسترش خرید با هوش، انتخاب‌های متنوع و خدمات به روز، تلاش می‌کند تجربه لذت‌بخشی از خرید آنلاین را برای مشتریان ایجاد کند.

2دیجی‌کالا یکی از نمونه‌های موفق تجارت الکترونیک وطنی است، از نظر بازاریابی چه چیزی را عامل این موفقیت می‌بینید؟

تولید محتوای تخصصی با کیفیت و استاندارد بالا، به شکل‌های مختلف متن، عکس و ویدئو از راهبردهای اصلی تیم دیجی‌کالا است. راهبرد دیگر ما توانمندسازی مشتری و مشتری‌مداری است که تلاش می‌کنیم با خلق ارزش‌هایی مانند خلاقیت و نوآوری، کار گروهی، جذب نیروی شایسته و سخت‌کوشی به این هدف نائل شویم.

 

3) به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت دیجی‌کالا تمرکز بر بازاریابی محتوایی است، به نظر شما محتوا در موفقیت فروشگاه اینترنتی شما تا چه حد اهمیت دارد؟

اولین گام‌های دیجی‌کالا در طراحی مدل تجاری، بیشتر به تولید محتوای غنی و مفید و به زبان فارسی پرداختیم که باعث جذب هرچه بیشتر بازدیدکنندگان سایت شد. شاید بتوان گفت تولید محتوای تخصصی و بی‌طرفانه که مورد استقبال کاربران قرار گرفت، مهم‌ترین عاملی بود که دیجی‌کالا را به شرایط موفق امروزی نزدیک کرد. ما همچنان بر روی کیفیت محتوای وب‌سایت تأکید می‌کنیم و این هدف را ادامه می‌دهیم.

 

4) آقای آشتیانی در مورد روش‌های تبلیغاتی دیجی‌کالا کمی توضیح دهید، با توجه به اینکه این روزها شاهد تبلیغات محیطی دیجی‌کالا نیز هستیم این سوال پیش می آید که اصولا یک فروشگاه اینترنتی چه نیازی به تبلیغات محیطی دارد؟

ما در حال حاضر با توجه به گسترش گروه‌های محصولی جدید و حجم فعالیت‌ها، قصد داریم علاوه بر اطلاع‌رسانی به کاربران اینترنتی درباره افزایش تنوع کالاها، به سایر افراد نیز این خدمات را معرفی کنیم. تلاشمان این است که تمامی افرادی که خرید سنتی هم دارند یک‌بار با خرید اینترنتی مواجه شوند و با داشتن تجربه خرید و کاربری دل‌پذیر از دیجی‌کالا به‌صورت مداوم از خدمات ما استفاده کنند.

 

5) قیمت‌گذاری یکی از عوامل مهمی است که مشتری حساسیت بالایی روی آن نشان می‌دهد، سیاست‌های قیمت‌گذاری دیجی‌کالا چگونه است؟

ما با توجه به درک نگرش و نیاز مشتریان، حساسیت زیادی در انتخاب کالاها داریم و شاخص‌هایی مانند اصل بودن کالا، واردکننده و گارانتی معتبر کالا و میزان تقاضا را برای انتخاب کالاها مدنظر قرار می‌دهیم. علاوه بر این‌ها از خدماتی مانند ضمانت هفت روز تعویض کالا، تحویل رایگان کالاها در شهرهای تهران اصفهان گیلان مازندران (و به‌زودی سایر شهرها) هم برای مشتری در نظر گرفته‌ایم. با تمامی این خدمات، بخشی به نام «تضمین بهترین قیمت» نیز در نظر گرفته‌ایم؛ در این بخش اگر پس از خرید از دیجی‌کالا، مشتری با فروشگاهی مواجه شد که همان کالا را با شرایط یکسان و قیمتی پایین‌تر ارائه می‌دهد، می‌تواند درخواست استفاده از «ضمانت بهترین قیمت» را ارسال و در صورت تائید، اختلاف قیمت آن را به‌طور کامل از ما دریافت کند.

 

6) یکی از سوالاتی که در مورد دیجی‌کالا مطرح است برنامه توسعه محصولات دیجی‌کالاست؛ اصولا چیزی که از نام دیجی‌کالا به ذهن متبادر می‌شود فروشگاه محصولات دیجیتالی است، ولی دیجی‌کالا محصولات متنوعی مثل کتاب و وسایل ورزشی هم در سبد خود دارد، چه چیزی باعث این نوع تنوع محصول شده است؟

دیجی‌کالا در ابتدا با فروش کالاهای دیجیتال (موبایل و دوربین) شروع به کار کرد و پس‌ازآن، گروه‌های جدید محصولات دیجیتال را به سبد کالاهای عرضه‌شده اضافه کرد تا اینکه توانست تمام کالاهای دیجیتال را پوشش دهد. س‍پس در سیاست‌گذاری جدید و با توجه به اهداف فروش، از فروش کالاهای دیجیتال به فروش اینترنتی و دیجیتال کالاها تغییر شیوه داد. ما قصد داریم تمامی کالاهایی که امکان عرضه آنلاین دارند را تا آخر امسال به دسته‌های محصولی خود اضافه کنیم و به‌طور متوسط در هرماه یک یا دودسته را معرفی خواهیم کرد.

صمیمانه از اینکه در این گفتگو با ما همراه بودید متشکریم، امیدواریم سایت دیجی کالا در عرصه جهانی نیز موفقیت های چشم گیری کسب کند و مایه افتخار ایرانیان باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *