Colgate

داستان موفقیت برند Colgate

داستان موفقیت برند Colgate

 1434884835 mbanews. colgate perspective 01 2015 1 - داستان موفقیت برند Colgate

در سال 1892 ميلادي، يك دندانپزشك در ايالت كانكتيكات آمريكا به اسم “واشنگتن شفيلد” كه در سال 1850 ميلادي خميردندان را به مردم آمريكا معرفي كرده بود، نامه اي از پسرش، لوسيوس، به دست او رسيد. او در حال مطالعه هنر در پاريس، نقاشان رئاليستي را ديده بود كه با فشار، رنگ روغن را از درون تيوب هاي رنگ بيرون مي آوردند. او با خود انديشيد كه تيوب مي تواند راهي بديع براي بسته بندي محصول پدرش به شمار رود. دندانپزشك پس از موافقت با اين ايده، شروع به فروش خميردندان كرمي “Doctor Sheffield” خود در قالب تيوب كرد.

اين داستان، حقيقتي بزرگ از نوآوري را بيان مي كند و به اين دليل هيچ كس چندان اين اتفاق را به ياد نمي آورد كه چهار سال بعد از عرضه اوليه اين محصول، يك برند با سابقه تر توليد كننده خميردندان خارج از نيويورك فروش اين محصول در قالب تيوب را شروع كرد. اين برند Colgate نام داشت.
در حالي كه به گفته شركت تحقيقاتي “Euromonitor”، خميردندان Crest محصول شركت Procter & Gamble با تخصيص سهمي 34.2 درصدي از بازار، صدر نشين اين شاخه از محصولات است، اما خميردندان Colgate محصول شركت “Colgate-Palmolive”، همواره به عنوان يك برند موفق مطرح مي شود.
خميردندان ديگر به محصولي هميشگي و اصلي در زندگي انسان ها تبديل شده است. بنابراين چرا مردم همچنان از خميردندان هاي Colgate استفاده مي كنند؟ سال گذشته آمار فروش اين خميردندان 314 ميليون دلار بود.

رمز موفقيت آن، يك نوع زمانبندي و بازاريابي محدود و نسبي است. با وجود افت جايگاه برندهاي رقيب، Colgate هرگز منافع حاصل از شهرت خود به عنوان اولين برند وارد شده به بازار از دست نداد. “Samuel Colgate” در سال 1873 ميلادي شروع به فروش خميردندان خود در قالب ظرف هايي مخصوص كرد. Colgate فروش خميردندان در قالب تيوب را پايه نهاد. سپس همه نسبت به آن واكنش نشان دادند. اين برند نه فقط تيوب هاي خميردندان را در سرتاسر جهان تعميم داد بلكه در سال 1908 ميلادي Colgate همچنين يك درب مستطيلي شكل را به محصول خود افزود كه موجب خروج خميردندان از تيوب به شكل روبان مي شد. اين نوآوري ساده به Colgate اجازه داد تا جايگاه خود به عنوان “خميردندان كرمي” را به مدت ساليان طولاني حفظ كند.

اما نوآوري به Colgate ضربه نيز زده است. در سال 1955 ميلادي، با معرفي خميردندان Crest توسط P & G، غني شده با ماده اي جادويي به نام فلورايد، سهم Colgate از بازار به سرعت 10 درصد كاهش يافت. در ادامه از سال 1960 ميلادي به بعد، به مدت سه دهه، Crest صدرنشين اين شاخه از محصولات بود. Colgate سرانجام در سال 1968 ميلادي فلورايد را به خميردندان هاي خود اضافه كرد.

هنوز هم Colgate به عنوان يك برند قوي و اجتناب ناپذير در ميان خانواده برندهاي توليد كننده خميردندان به شمار مي رود. اين اصلا اتفاقي نيست زيرا پدر و مادرها تمايل به معرفي خميردندان به بچه هاي خود دارند و از آنجايي كه افراد بزرگسال معمولا محصولات برندهايي را خريداري مي كنند كه از دوران بچگي به يادشان مانده است، Colgate همچنان از يك نوع محبوبيت تقريبا هميشگي لذت مي برد. مسلما 100 سال سابقه، وفاداري دائمي مصرف كنندگان را در پي دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *