آمازون

برندی محبوب به نام آمازون

در یک نظرسنجی به عمل آمده برند آمازون به عنوان محبوب ترین برند انگلستان انتخاب شده است.آمازون با غلبه بر شبكه هاي تلويزيوني ITV و BBC به این جایگاه رسیده است.

آمازون در سال هاي اخير به خاطر مبلغ ماليات پرداختي خود زير آتش انتقادات مختلف قرار داشته است. در نظر سنجي جديد اين برند تقريبا نيمي از آرا (48%) را به دست آورد كه البته Cadbury و يك برند توليد كننده چيپس سيب زميني به نام “Walkers” در رتبه هاي بعدي اين فهرست قرار دارند.
با توجه به نظرسنجي انجام شده توسط آژانس تبليغاتي Isobel، ده برند بعدي نيز تركيبي از برندهاي عرضه كننده كالاهاي پرمصرف (FMCG) و برندهاي فعال در عرصه خرده فروشي و رسانه ها نظير Heiz, BBC, Google, Kellogg’s, Boots, Tesco و ITV را تشكيل مي دهند.

در تحقيقي مشابه، اين آژانس تبليغاتي همچنين به تلاش براي كشف نفرت انگيز ترين برند انگلستان پرداخت كه در ادامه حزب سياسي بحث برانگيز UKIP با اختصاص دادن سهمي 30 درصدي از آراي مردمي به خود در صدر اين رده بندي ايستاد. در رتبه بعدي حزب محافظه كار با كسب 27%، حزب كارگر قرار دارد. حزب كارگر و ليبرال دموكرات نيز به ترتيب جايگاه هاي پنجم و ششم را به دست آورند.

اما رتبه سوم را يك برند توليد كننده مربا و مواد غذايي مختلف به نام “Marmite” كسب كرد. در جايگاه چهارم نيز خطوط هوايي بحث برانگيز Ryanair ايستاد.
در ادامه مك دونالد، استارباكس، فيسبوك و كي اف سي ميان نفرت انگيز ترين برند ها در انگلستان جاي دارند.
ظاهرا برخورداري از سابقه طولاني به شكلي عجيب براي همه كارساز است. ده برند برتر به جز دو تا از آن ها، قبل از دهه 1960 شكل گرفته اند كه البته Cadbury با تاسيس در سال 1824 ميلادي شايسته احترام است.

مهر و محبت نيز عامل موثري در موفقيت يك برند به شمار مي رود اما فقط مهر و محبت عامل تعيين كننده نيست بلكه برقراري ارتباط با مشتريان و مفيد بودن يك برند نيز اهميت دارد كه آمازون و گوگل نمونه بارز اين ادعا هستند.
برندهاي مفيد زندگي را براي ما آسان تر مي كنند. اين برند ها به عهد خود وفادار هستند. حالا اين سوال مطرح مي شود كه اين برند ها مي توانند روند موفقيت هاي خود را ادامه دهند؟ آيا آن ها مي توانند مانند Cadbury به پيشرفت روي بياورند و 170 سال عمر كنند.

در نظرسنجي از مصرف كنندگان عوامل وفاداري، تكيه و دلتنگي براي يك برند در حوزه عشق به آن لحاظ شده است.
اين تحقيق توسط شركت تحقيقاتي OnePoll متخصص در زمينه انجام مطالعات بازاريابي از بين 1500 نفر مصرف كننده انگليسي در ماه فوريه صورت گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *