استراتژی اقیانوس آبی

استراتژی اقیانوس آبی در کسب و کار

اقیانوس آبی - استراتژی اقیانوس آبی در کسب و کار

می خواهیم به بررسی یک استراتژی بسیار مهم در کسب و کار به نام استراتژی اقیانوس آبی در قالب یک مثال بپردازیم.در این بررسی سیرک آفتاب مورد استفاده قرار می گیرد و مطالب ارزشمندی برای علاقمندان کارآفرینی ارائه خواهد شد.

در زمان بحران اقتصادی ( وال استریت ژورنال اعلام کرد که درآمد ناشی از سیرک از یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ به هشتصد و پنجاه میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ کاهش پیدا کرده است.) سیرک آفتاب همچنان برندی قوی باقی ماند. شما چگونه موفقیت سیرک آفتاب را توجیه می کنید؟

در روزهای اوج، سیرک آفتاب با استفاده از تجربه ا‌ش، با شیبی ملایم درآمدش را افزایش داد. مثالی کلاسیک برای استراتژی اقیانوس آبی، گروه تجارت دانشگاه هاروارد این راه را اینگونه توصیف می‌کند: ” فضای غیررقابتی در بازار، مسابقه دادن را بی‌معنی می‌کند.” در رابطه با سیرک آفتاب به این معنی است که:

هدف گرفتن افراد بالغ و مشتریانی که به صورت ثابت به تئاتر، اپرا یا رقص‌های باله می‌روند و کسانی که جزو افرادی نیستند که حاضرند برای رفتن به نمایشی صرفاً شیک‌تر پول فوق‌العاده بیشتری بپردازند با فراهم کردن تجربه‌ یک تئاتر/اپرا/باله در همان محل اجرای سیرک.

در این مطلب می خواهیم به بررسی یک استراتژی مهم در راه اندازی و مدیریت کسب و کار بپردازیم.استراتژی به نام اقیانوس آبی.این استراتژی برای کسب و کار اینترنتی و فیزیکی مناسب است.

 

کاربر گرامی برای مشاهده مطالب ویژه ابتدا در سایت عضو شده و سپس از بخش خرید اشتراک ایده باران، ایده بارانی ویژه شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *